امروز به یه مقاله خوب برخوردم با عنوان 100 نکته برتر در زمینه طراحی UX از یک استاد تجربه کاربر که من سعی کردم بهترین هاش رو براتون جمع آوری کنم و قرار بدم البته شما میتونین لینک کامل مقاله رو آخر پست پیدا کنین و بخونین.

100 نکته برتر در زمینه طراحی UX

  1. کاربران تا زمانی که مشخص باشد اطلاعات اضافی و مرتبط دیگری در صفحه قرار دارند ، از صفحه وب پایین می روند.
  2. وب سایت شما باید همیشه یک نشانگر بصری قوی در مورد جهت پیمایش و اینکه آیا محتوای بیشتری در دسترس است ارائه دهد.
  3. کاربران پیمایش در صفحه رو ترجیح میدن تا اینکه برای هرچیزی کلیک کنن و وارد صفحه دیگه ای بشن.
  4. از رنگ آبی برای هر متنی در وب سایتها به غیر از پیوندها استفاده نکنید.
  5. اطمینان حاصل کنید که کاربران وب سایت می توانند هدف اصلی خود را به سرعت و به راحتی انجام دهند (سرعت سایت).
  6. سعی کنید قبل بارگذاری کامل سایت اسکلت سایت خودتون رو نمایش بدین.
  7. متن وب سایت باید قبل از تصاویر بارگذاری شود تا کاربران بتوانند قبل از بارگذاری تصاویر و… ، خواندن را شروع کنند.
  8. تأخیرهای بیشتر از چند ثانیه برای هرچیزی اغلب باعث می شوند کاربران از وب سایت خارج شوند.
  9. اگر عناصر در موبایل کوچک یا نزدیک به هم باشند ، نمی توان به راحتی ضربه زد.
  10. همیشه یک روش بدیهی برای دسترسی به منوی پیمایش در وب سایت خود داشته باشید.
  11. استفاده از منوهای مهم را بخصوص در صفحه های طولانی تر در نظر بگیرید.
  12. با استفاده از ریز مسیرها (breadcrumb ) به کاربران اطلاع دهید که در وب سایت کجا قرار دارند.
  13. منوی کشویی باید عمودی باشد ، نه شناور افقی. حرکت به صورت افقی بسیار سخت تر است.
  14. بخش ها را با جداکننده تقسیم کنید تا فرم های طولانی وب کاربر پسند شوند.
  15. خطاهای فرم را در کنار فیلدهای ایجاد خطا در همه فرم های وب قرار دهید.
  16. ​​پیام های خطا باید مفید ، قابل استفاده ، مختصر و آسان برای درک باشند.
  17. پیوندها در وب سایتها باید از هم متمایز باشند – از متن آبی و یا تأکید برای نشان دادن لینک استفاده کنید.
  18. کاربر لازم نیست روی پیوند کلیک کند تا بفهمد کجاست. متن پیوند باید به آنها بگوید.
  19. همیشه انتظار می رود عناصر خاصی مانند تصاویر محصول یا بررسی ها قابل کلیک باشند.
  20. از لینک های بازدید شده در وب سایت ها برای کاهش بار حافظه کاربران ، از رنگ دیگری استفاده کنید.
  21. همیشه یک قسمت جستجو داشته باشید مگر اینکه یک وب سایت بسیار کوچک با محتوای کمی داشته باشید.
  22. زمینه جستجو را آسان کنید. کاربران معمولاً آن را در گوشه بالا سمت راست جستجو می کنند.
  23. از آکاردئون ها برای فشرده سازی مطالب طولانی در وب سایت های تلفن همراه استفاده کنید.
  24. هدف اصلی هر صفحه باید برای کاربر مشخص باشد.
  25. کاربران تمایلی به استفاده از راهنما در وب سایت شما ندارند. آنرا در متن قرار دهید و در صورت لزوم سؤالات متداول را ارائه دهید.
  26. راهنما و دستورالعمل ها باید کوتاه و بصری با سایر عناصر رابط متفاوت باشند.
  27. آیکن ها باید بصری عملکرد و هدف خود را توصیف کنند. آنها را ساده ، آشنا و معنادار کنید.
  28. در صورت لزوم باید از آیکن ها استفاده شود. از استفاده بیش از حد از آنها خودداری کنید.
  29. مهمترین اطلاعات در صفحه وب شما باید همیشه برجسته ترین عنصر بصری باشد.
  30. ابتدا اطلاعات کلیدی را قرار دهید. کاربران در سمت چپ بالا شروع می شوند و 2-3 کلمه اول بیشترین اسکن را دارند(ltr)
  31. از کنتراست رنگ و اندازه در وب سایت خود برای تفکیک اطلاعات اولیه از جزئیات استفاده کنید.
  32. بیشتر کاربران ابتدا اسکن می کنند و بعدا می خوانند. استفاده از عناصر بصری و متن معنی دار برای اسکن آسان تر است.
  33. خوانایی فقط مربوط به این نیست که آیا می توانید چیزی بخوانید – همچنین مربوط به این است که آیا می خواهید آن را بخوانید.
  34. برای افزایش خوانایی از فاصله بین خط و لیست های شماره دار ، خط ها و پاراگراف ها استفاده کنید.
  35. هنگام انتخاب قلم وب سایت ، خوانایی ، وزن و سبک آن را در نظر بگیرید.
  36. اطمینان حاصل کنید که اندازه متن برای عناوین در تلفن همراه به اندازه سایر مطالب مناسب است.

مقاله 100 نکته برتر در زمینه طراحی UX هم تمام شد نظر شما چی بود؟ نویسنده مقاله جناب Andrew Kucheriavy هستن و من فقط تعدادی نکات از این مقاله رو که فکر میکردم برای شما مفیده ترجمه کردم و قرار دادم شما برای خواندن مقاله کامل میتونین روی متن زیر کلیک کنید.

Top 100 UX Design Tips from a User Experience Master

راستی میتونین مقاله منابع برای یادگیری ui ux (رابط کاربری و تجربه کاربری) رو هم مطالعه کنید 🙂